Project Description

Széklet inkontinencia

Ez a nagyon kellemetlen tünet fokozatosan alakul ki. Kezdetben többnyire „csak” széklettel kissé szennyeződik az alsónemű a nap folyamán helyes tisztálkodás esetén is. Amennyiben ennek hatására nem erősítjük meg a záróizmot, úgy a tünet tovább fokozódhat. Ekkor a nagy nyomású szél visszatartása is nehézséget jelenthet, majd a komoly gond lehet később a hasmenéses állapotban a záróizom nagy erejű összehúzása. A tünet súlyosbodásával már nem csupán megtartási nehézségről, hanem megtartási képtelenségről beszélünk. Ezt azért fontos kiemelni, mert az érintettek fokozatosan kialakulásról számolnak be, és utólag bánják, hogy nem figyeltek korábban a kezdeti tünetekre.  Vannak állapotok, amikor baleset, betegség hatására nem izomgyengeség áll a tünet hátterében. Ezt orvos egyértelműen el tudja dönteni (bénulás, ideget nyomó képletek…).

Az izomgyengeségből származó széklet inkontinencia még idős korban is gyorsan, hatékonyan kezelhető a beszámolók, megfigyeléseink alapján. Többnyire 2-3 hét alatt lényeges változásról számolnak be kivétel nélkül a tornát gyakorlók, és a tréninget átélők. Ez idő alatt teljesen képes megszűnni a a tünet, vagy olyan jelentős mértékben visszahúzódni, ami további gyakorlásra ösztönöz. A tréning hatására komoly pozitív érzelmi változás érhető el a hallgatóinknál.

Az aranyér egy alkalmazkodási tünet. Az alkalmazkodás azt jelenti, hogy “enged a nyomásnak”. Vagyis tünetekkel jelzi, hogy ekkora terhelést már nem tud elviselni. Ma már népbetegség, egyes felmérések szerint az ülő foglalkozásúak 50-85%-át érintik. Az orvoslásban a proktológia foglalkozik vele.
Mik lehetnek a kiváltó okok?

  • Megerőltető munka, sport
  • Kevés folyadék fogyasztás
  • Kevés mozgás
  • Ülő foglalkozás
  • Gyenge kötőszövet
  • Egészségtelen táplálkozás, stb.
  • Túlsúly

Segít rajta az Intim Torna?

Egyértelműen igen. A tréning során mindenki megtanulja tudatosabban mozgatni, lazítani. Az otthoni gyakorlás során az az izmok fokozatosan megerősödnek, fokozva a zárási funkciót. Ugyanígy a kötőszövetek is jobb állapotba kerülnek, biztosítva a támasztó funkciókat.
Fontos haszon a lazítás képességének megtanulása is.
A tréning során elhangzó életviteli tanácsok, a mindennapokban hasznos pici módosítások mind-mind a tünetek javulását, megszűnését eredményezhetik.
Csak egy apró példa:
Egyik tanítványomnak, aki edzőterembe járt, csak annyi módosítást javasoltam (a torna végzése mellett), hogy azokat az erősíő elemeket, amiket eddig állva végzett, végezze fekvőpadon, és rövidesen csökkentek a tünetei.
Ha eljössz ennek minden összefüggését megismered, és egy életen át védheted magad

  • Végbéltáji fájdalmaid vannak?
  • Kellemetlenül viszket?

  • Kitüremkedik az ér?

  • Vérzést tapasztalsz?

  • Néha beszennyeződik az alsónemű?

Válaszd az egészséget! Jelentkezz egy tréningre!

Egyéni és csoportos órát is választhatsz, csak tanuld meg és csináld!

A tréningen mindenki megtanulja, miként védheti magát. Mit tegyen egy kicsit másként. Mit módosítson. Mit hagyjon el.

A tréninget követően napi pár perc és számtalan alhasi tünet javul, vagy megszűnik.

Javulnak az alhasi funkciók.

“Jobb, ha az öröm mozgat”